Takler Rosé Cuvée 2008, Szekszárd

Belehúztunk a primőrök véleményezésébe, folytatom a sort az első szekszárdi alanyunkkal. Bevallom, Gábor bejegyzése inspirált, igazából a W&G-t akartam megkóstolni, de azt nem, Takler ezévi rozéját viszont megtaláltam a közeli kisboltban. OFF: Felfigyeltem arra, hogy rosszabb fajta kommersz közértekben is egyre jobb - és aktuálisan primőr - borokra lehet akadni, nemrég ez szerintem másképp volt. ON.
A narancsos árnyalatú ital nem kifejezetten exhibicionista, illata grapefruitot és polleneket idéz. Nem tolakodó, de szívesen elidőzöm a szaglászásával. Később egy kis eper is kibújuk. Belekortyolva gyors lefolyással a legkülönfélébb ízjegyek jelennek meg sorra, de továbbra is illedelmesen, nem erőszakkal: kezdődik a szörpösség és a szénsav enyhe bizsergésével, majd kibontakozik egy finom gyümölcsded árnyalat, ezt pedig kesernyés utóíz váltja. Ahogy Gábor megkérdőjelezte saját ízlelőképességét, én is ezt teszem: nem értem, mi a baj, mostanában sok bornak kesernyés maradványai vannak, de az is lehet, hogy csak az én nyelvem hátulján burjánzott el a keserű-receptor. Itt ez most kicsit sok, rombolja az összképet. Mellesleg a bor összetétele: Kékfrankos, Pinot Noir, Kadarka.

Megjegyzések