Vargafröccs

Nem tudom, ki hogy van vele, a tisztesség kedvéért mi megkóstoltuk az év első hazai borát. A Varga Pincészet 2009-es Csabagyöngye borától azt kapja a kóstoló, amit elvárhat egy korai, könnyednek ígérkező stratégiai tételtől.

A töltést követően a pohárban lassan oszlik el a keletkezett hab (!), majdnem olyan szénsavas, mint egy pezsgő. Az illata is sampányt idéz (tank), friss, gyümölcsös. Szájba véve olyan, mint egy nagyfröccs (2 egység bor, 1 egység szóda), gyenge savakkal és alkohollal (9,5%). 1-2 perc múlva érkező utóíze kénes-kesernyés.

Mindezzel jól összecseng Gyula prekoncepciója, számomra különösen a kénes érzettel: "Félédes, alkoholtartalma pedig: 10,5% - vagyis ki se forrt rendesen. Úgy érzem, marketing céloktól vezéreltetve erőltetik a piacra dobását félkész állapotban." Azért az áránál jobban teljesít (336Ft + 40Ft üveg betétdíj), de elég egyszer egy évben.

Megjegyzések

  1. Sajnos ez már nem az év első hazai bora...
    Lisicza Primőr Rozé 2009, de ez csak egy példa. Kár, hogy a név már nem kötelez.

    VálaszTörlés
  2. Gyula végzettsége sem borász, pont azért 10,5% mert félédes. Valszeg megállították az erjedésben, mielőtt a teljes cukortartalom kierjedt volna.

    VálaszTörlés
  3. Jópár nap habozás után én is megkóstoltam ezt a Varga-féle nagyon-újbort. Láthatólag nem csak én haboztam, hanem a pohárba töltött alany is, csoda, hogy nem lökte ki a dugót a palackból. Szerintem szimplán egy gyöngyözőbor, egy tisztességes kombináttól elvárható minőségben. A legborzasztóbb az egészben, hogy nekem bejön. :) Na jó, nem vennék belőle még egy üveggel, meg nem is bornak iszom, hanem pezsgőnek, de kifejezetten tetszik, hogy a magyar átlag tankpezsgő-alapbornál visszafogottabb, és bár elég egyszerű (a szó rosszabbik értelmében), cserében viszont friss. Valahol a pezsgő és a fröccs között lebeg, itatja magát. Ként én nem érzek, de Gábor végzettsége nyilván nem borász, hiszen 10,5%-on valószínűleg csak durva kénnel lehetett megállítani, a szulfitoknak itt helye van. :) Mellesleg a gyártó honlapján és a palackon feltüntetett alkoholtartalom között 1% különbség van. Vajon a marketing stratégia része a pontatlanság is? És különben is, van ott valaki, akinek borász a végzettsége?

    VálaszTörlés
  4. Durva kén bejött. Meg a fejszétesés is másnap. Marketingbor ez, kell a pincészetnek az értéktelen lőre, hogy elsők legyenek...Amúgy szénsavas, erősen vízes bor szölőillattal.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése