Villa Tolnay Rajnai Rizling 2007

Ez a TAVASZ fantázianevű rizling számomra kilóg a Tolnay-sorból, mert szinte kivétel nélkül régebbi tételeket láttam. Örültem, amikor rátaláltam e frissnek mondható borra. A svájci borásztól korábban megismert cuvée nem volt ránk frenetikus hatással, és az igazat megvallva, én egyelőre kicsit idegenkedem a korosabb rizling-féleségektől.

Ez a rajnai kifejezetten zamatos illatjegyeket mutatott - a klasszikus alma-buké nagyon kellemes intenzitással jelentkezett az ízében is. Már-már elragadtattam magam a meglepetéstől, ám amikor befejezte útját a korty a számban, hamar elenyészett az addig játékos gyümölcsösség egy kis kesernyés utóízt hagyva a garaton. Lehet, hogy ez a 14%-os, magasnak mondható alkoholnak is "köszönhető", de sajnos kiábrándító véget ér a szép kezdet.

No, azért ne bánkódjunk túlságosan, valahogy - nagy nehezen - csak elfogyott, és mindezek ismeretében mégis ajánlom kóstolásra!

Megjegyzések