Villányi előhang

A versenyzők:

Eredmények:

Haraszti Portugieser 2007
Az első körbekóstolás, majd a két másik tétel azonnal érezhető sajátságos zamatainak lecsengése után, ezt nevezném (G) a leginkább kiegyensúlyozottnak.

Haraszti bora nálam (E) csak a vonatkoztatási alap szerepét tölthette be, ezzel nem akarom kisebbíteni, hiszen nincs sok fix pont a világunkban. Semmi kivetnivalót nem találtam benne, sőt semlegessége (értsd: különlegesség nélküli) okán ezt jobban el tudom képzelni alapbornak a hétköznapokra, már, ha valakinek szüksége van ilyenre.

Első körben nekem (Gy) közönségesnek tűnt a vetélytársakhoz képest, de később megkedveltem. Semmi deviancia nincs benne, amelyet első körben kissé sterilnek fogtam fel, de később kiderült, hogy ennek a bornak éppen ez a lényege: összhang.

Kiss Gábor Portugieser 2008
Az újdoság varázsa kétségtelenül jelen van, annak minden pozitívumával.

A 2008-as Kiss külön kategória – mert 2008-as. Nagyon üde, nagyon friss. Olyannyira, hogy nemcsak a többi társaságában, hanem egymagában is feltűnő lenne ez a tulajdonsága.

Ifjonti vadsága nagyon jól párosul a fajtával, szeretem az ilyen Portugieser-eket (is). Kilóg a vertikumból, ezért az összehasonlításba nehezen illeszthető be, különdíjas.

(Két hét elteltével jutott eszünkbe, hogy a pohárban meglepődve találtunk egy a palack alján összeállt félkörív alakú borkövet, amely Sándor által is megerősítést nyert.)

Lelovits Portugieser 2007
Illat- és ízhatásában is kifejezetten füstös! A pohárban a legsötétebb a három közül.

A két 2007-es közül nekem (E) a Lelovits-féle ízlett jobban, tartalmas, de nem súlyos, fás, de csak kissé füstös világa miatt. Abban azért egyetértettem Gyulával, hogy egy hajszálnyival előbb (Gyula szerint hetekkel, szerintem csak napokkal (ennyit a hajszálról, mint mértékegységről)) kellett volna kivenni a hordóból.

Változott róla a véleményem (Gy), csakúgy, mint a Haraszti esetében, ezúttal azonban ellentétes előjellel: először magával ragadott a fa nagysága amely nemes illatot és ízt kölcsönzött a bornak, azonban később kissé zavart, hogy ez a kosztüm eltakarja az egyébként szép és összetett ízeket.



Megjegyzések