Biorebe Grüner Veltliner 2008

Sokszor elmentünk a fenyőfás hiperben a biopolcnál a rizling és a zöldveltelini előtt, de mindannyiszor lebeszéltek a 2008-as évjárat polcon tárolt tételeiről.

Most, amikor Endre áthozta, első közelítésből bebizonyosodni látszott a félelem. Az apropót az ezer alatti ára, illetve egy parajos-ricottás cannelloni adta. (A montázs a színhelyesség jegyében kívánkozott.)

A színén és az illatán is egyből látszódott/érződött a viszontagságos időszak, pedig az Alsó-Ausztriából származó palack érdekes lenne. Zenina hamar elzárkózott. Eleinte még szénsavas, majdnem csípős íze miatt én azt gondoltam, ennek annyi. Én sem erőltettem, Endre meg csak egyre kortyolgatta jóízűen a vacsorához. A végén azért még kértem egy fél pohárral, amikor jócskán meglepődtem, mert a néhány perc alatt magához tért, és egész jó kis ivóborrá vált. Utóbb kicsit már sajnáltam elhamarkodottságomat, és egyben megértettem Endre jóízű poharazását.

Megjegyzések