Csobánc Cooperation - Badacsonyi pinot noir 2007

A csobánc-hegyi látogatásunk alkalmával szereztünk a sok tapasztalat mellett egy-egy üveg pinot noirt Beöthy János keze alól. Ma valahogy késztetést éreztem a sajátom benyakalására. Gábor ezt már korábban megtette, nagyon kíváncsi vagyok az ő véleményére is [kommentezni kéretik!]. Amit én érzek, az valami irgalmatlanul szépen összerakott dolog. Lassan kortyolgatom, kiélvezve minden porcikáját, mint ahogy az ember egy ropogósra sült csirkeszárnyról rágja le az apró ízletes falatokat. Egyik pillanatról a másikra új dolgokat fedezek fel benne, igaz, itt a csirkés hasonlat nem állja meg a helyét, mert először sűrű meggy, majd ánizs, grillázs, most pedig épp alpesi vaj (tudom, ez hiper-sznobság, de mégis ez jutott eszembe) tetézi a zamatok netovábbját. Emellett a tökéletes egyensúly az, amely ezt a sokféleséget keretbe foglalja. Mondhatok ilyet? Ennek a bornak lelke van.

Na, én úgy gondoltam, hogy nem kommentezek, hanem ide beírom a korábbi tapasztalatok emlékét: eléggé egyedi világa volt az általunk kóstolt tételnek. Erősen pörkölt kakaós-kávés aromája volt, meglehetősen kesernyés, még az égett gumi is szóba került, ha jól emlékszem. Eleinte idegenkedtünk, de később megbarátkoztunk vele, bár jelentősen nem enyhült a furcsa bukéja. Végülis azért elfogyott, hiszen nem volt rossz, de élek a gyanúval, hogy jóval korábban dekantálni kellett volna. Gábor

Megjegyzések

  1. A francba, hogy lemaradtam. Esetleg nekem nem maradt egy pici? (:

    VálaszTörlés
  2. Hát, sajnos nehéz lett volna hagyni belőle.

    VálaszTörlés
  3. Eszméletlen, hogy mennyire másként éltük meg! :) A kakaó nyomokban nekem is megvolt, a gumi semmiképp, és keserűségről sem tudok beszámolni. Dekantálás nélkül fogyasztottam. A VinCE-n kóstolt pinójuk hasonlóan nagy élmény volt, igaz, nem emlékszem, hogy az milyen évjárat volt, meglehet, hogy ugyanez.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése