Szent György-hegyi kóstoló

A múlt heti nyári őszben a Balaton parton mihez is kezdhetne az ember fia, lánya, minthogy bort kóstol. Így is tettünk. Átugrottunk a Szent György-hegyre a Horváth pincébe. Beszereztük Endre utólagos névnapi ajándékát (kellemest a hasznossal, ugye) és megkóstoltuk az aktuális tételeket.

horvathpinceponthuról
Itt szeretném megjegyezni, hogy a csodálatos kilátással rendelkező kiülő mellett gondoltak a szomjas, ám kisgyerekkel bíró szülőkre is. A mászóka-hinta kombót egy rezignált, mackó formájú kutya és egy nyuszi-ól is tarkítja, ami ha nem is önfeledt, de minden estre nyugodt kóstolási időt biztosított számunkra.



horvathpincepothuról
Mivel Gábor vezetett, én kóstoltam. Persze csak azután, hogy a drágám bedobta az embernek, hogy kéknyelűt inna, ami persze nincs, és a gazda igen hosszasan fejtegette nekem, hogy miért nem jó fajta a kéknyelű... Megnyugtatásul közlöm, hogy ennek ellenére kaptam inni. Nem kóstoltam mindent, de kb 4 fehéret, 3 rozét és 2 vöröset igen + a késői szüretek. A fehérek közül két figyelemre méltó tétel volt, a többi nem volt meggyőző. A SB kesernyés volt, a muskotály pedig túl száraz, bár nagyon finom illatos. A friss olaszrizling nekem bejött. Kellemes, illatos, ropogós volt. A másik a 2008-as chardonnay volt, amit Gábor is megszavazott. Ezekből hoztunk kóstolót a társaságnak.

A rozék feledhetőek voltak (kékfrankos, pinot noir és talán még cabernet, vagy küvé, már nem is emlékszem). A két vörös azonban elnyerte a tetszésünket. Nekem a pinot, Gábornak a cabernet sauvignon. Ezekből is hoztunk.

Bontani azonban csak a két fehéret bontottuk a minap a társasággal. Az olaszról azt jegyeztük fel, hogy kiváló nyári bor. Elég világos, illatos, enyhe, kis kesernyével tarkítva.

A chardonnay osztatlan sikert aratott. A seprőn tartás kimondottan előnyére vált. Egyáltalán nem öreg, de érződik, hogy nem friss bor. Színe aranyos, nem túl sötét. Ízében jön a technológiából is fakadó vajasság. Nagyon harmonikus, szép selymes, kerek bor. Meghökkentő élmény volt még a balatoni kóstolásnál, hogy a túrós palacsintával mennyire elképesztően harmonizált. Aki arra jár, ne hagyja ki! Nagyon szerettük.

Megjegyzések