Mi, mi, mi?

Azért e cím, mert túl sok minden jutott eszembe a fogalmazás közben.
1 - Üres üveget kaptam
A szöveg az lett volna - bár ez a fotón nem látszik (ezért is kapok majd)-, hogy lám, üres palackot sóztak rám. Hiszen csak sötét üveget nem fényképeznék üresen.
2 - Ez a leány a Balatonban mégis mit mos?
Na, jó: ízléstelenül rövid, ugyanakkor értelmetlenül hosszú szoknyájában mégis mit akar elérni? Ráadásul dél-balatoni lehet, hiszen Szigligetet gyanítom a túlparton. Innen a harmadik:
3 - A céda FN!
Ugyanis földrajzi jelzés nélküli az Istenadta.
4 - Cato
Ez vajon mire utal? Amikor hallottam e gyöngyözőbor nevét, egyértelműen a muskotályra (ottonel) gondoltam, a Moscato név összeegyeztethető ezzel.. A címkén viszont ez áll: Mos Cato. A Mos-t értjük, de mit keres itt Cato?

A nyomozást felfüggesztve leírom gyorsan az élményeimet. Először is: sosem ittam még meg egyedül egy palack bort egy este (ez újabb mélység lenne?). Eddig. Természetesen a szén-dioxid hozza az illatokat - káprázatos. Mármint annak, aki szereti az illatos fajtákat. Ízben az első korty nem adott különösebb élményt, de közben olvasgattam. Márciusban került palackba ez a tétel (vagyis jövőre jobban kell igyekeznem), mit is várhatnék tőle? A második, harmadik pohár környékén arra gondoltam, ha ezt nyáron kaptam volna a kezeim közé, talán a palackból ittam volna meg (vagyis a palackból innám, hiszen ekkor még nem tudtam, hogy ...).

Na, hagyjuk! Holnap kiegészítem, és kijavítom a helyesírási hibákat is. (Addig már csak tizennyolc percet kell várni (mármint a holnapig, nem a javításig).)
És tessék:
5 - (Be) szúrós ital (vagy: beh szúrós ital)
Arra gondolok, hogy a következő esedékes bejegyzés itt az elmúlt hétvégi Wekerlei borút lesz. Valamikor 2014. szeptemberében. (A másikat nem magyarázom.)

09.23. - Miután a Retorikai lexikonban utánanéztem Cato-nak, de az eredményt túlontúl erőltetettnek éreztem (a borász honlapjával sem mentem sokra), tovább bámultam a képet a címkén, és megvilágosodtam. Nem "mosz" "káto", hanem mos Kató (ti. a Balatonban). Ez a vicc sokkal kevésbé üdítő, mint a palack tartalma.

Alkohol: 11%
Ára kb.: 1800 forint

Megjegyzések