Lisicza Borház - Pécsi bortúra 3. nap/III.

Roppant ciki, hogy szeptemberben sikerül csak megírni a márciusi bortúra végét, de jobb későn, mint soha. A Lisicza Borházba én akartam nagyon ellátogatni, én is szerveztem. Nem volt egyszerű. Eleinte határozottan le akartak rázni, mondván, nem alkalmas a hely a kóstolásra. De mi már edzettek vagyunk ilyesmiben, így nem hagytam magam, erősködtem, és az utolsó napunkra sikerült magunkat beszuszakolni Helesfára.



Mi már igen vidáman (vagy fáradtan?) érkeztünk a nap harmadik helyére, míg házigazdánk kissé álmosan, a vasárnapi  délutáni szundikálásból ébredve jött Pécsről.  Az indulás kicsit szögletesre sikerült, de a kóstolás végére lazult a hangulat is. Olyan benyomást, mint ahogy megszoktuk többnyire a borászoknál, nem sikerült elérni. Van ilyen, ennek ellenére mindenképp érdemes volt ellátogatni Lisiczáékhoz.

A borsor rendben volt:
  1. Sauvignon blanc 2011-es tétellel nyitottunk, a jegyzet szerint jó a sava, zamatos, illatos.
  2. Cserszegi fűszeres 2011. full reduktív, illatos, kis kesernye. zamatos, erőteljes savakkal.
  3. Ravasz 2011. házasítás: 60% pinot blanc, 30% sauvignon blanc, 10% cserszegi fűszeres enyhe szénsav, édeskés ízérzet,  erős sav.
  4. Cirfandli 2011. illatában vágott fű, édeskés, kesernye.
  5. Rosé 2011. kékfrankos, pinot noir, merlot házasítás, sava és színe visszafogott, csajos, tutti-fruttis. Mindenkinek bejön.
  6. Cabernet franc 2009. hordó érződik, fiúk lelkesednek, gyümölcsös, aszalványok jutnak az eszünkbe, fűszeres, borsos, kis kesernye a végén.




Megjegyzések