Szeless hát!

Nem most volt, menjünk hát vissza az időben nagyjából 5 hónapot! Egy látogatásom alkalmával vittem magammal ezt a bort, de végül úgy alakult, hogy abból a palackból én nem ittam.
Ildikó véleménye a következő volt (többnyire a borról szól):

"Köszönöm a bort, és bár még van mit tanulnom e tekintetben tőletek: ..."úristen de jó az illata, reggelig fogom szaglászni ... kissé vékony "test"alkatú, csak részben veszi fel a szájüregem az ízét... illat után csettintősebbre gondoltam...a fanyarsága viszont hosszan kísér."

Fél órával később:

"Hu, hallod, nem tudom, mi volt a szándékod ezzel a borral.... alattomos. És ütős. Első pillantásra alábecsülhető."

Alkohol: 14,5%
Ára: 2700 körül
Azóta is motoszkál a fejemben, hogy muszáj megkóstolnom ezt a merlot-t. Vettem hát egyet, hogy kibontsuk, és mi is véleményt mondjunk róla:

Szeleshát merlot 2008.

- már a folyása sem gyors (dekantáláskor)
- illatában vadság (altáji)
- borsos
- íz: édes-keserű -> mandulásan, zöld diósan
- tüzes
- fűszerpaprika illat (némi levegőzés és pörgetés után)
- szín: vöröses, vértől a tégláig
- egyre édesebb és simább (az idő múlásával)
- lekvárosodik az illata
- cserszömörce, erdei dzsindzsa
- száraz illat: erdei talaj, humuszosodó avar

Ezek voltak a jegyzetek. Összegezve azt lehet elmondani, hogy eleinte szkeptikusak voltunk (talán a 2006-os fiaskója miatt), mert nem mutatott egységes képet. Persze a türelem rózsát terem, ezt a magunkfajta fogyasztóknak tudnia kell. Gyönyörűen összeállt, kisimult, komoly tétel, amilyennek egy szekszárdi merlot-nak lennie kell. (G szerint)

Megjegyzések