Nyakas Aligvárom 2010

Az egykori budai cuvée 2010-ben chardonnay, irsai olivér, és rizlingszilváni házasításából készült. Zennek és nekem az első találkozás után kifejezetten jó véleményünk volt róla, ezért forszíroztam, hogy a kollégák is kóstolják meg. Én rendkívül szeretem a termőhelytől és a pincészettől megszokott vastagabb érzetű fehérborokat, bár igazán nem tudom behatárolni azt a jellegzetes zamatot, amelyet már több Nyakas palacknál is felismertem. Talán a meszes talaj teszi, de mindig friss, üde, ropogós, mégis van benne valamilyen testesebb zamat, amolyan gyantás húzás. Ebben a tételben az illatok és a savak kiválóan harmonizálnak, citrusos, savanykás, jó ivású nyári üdítő. A beharangozott bemutatókor a többieknek is tetszett, bár ők kissé túlzóan savanyúnak érezték.

termőhely: Budajenő
alkohol: 12%
palackozva: 110420

Megjegyzések