Szászi Endre Szigligeti Olaszrizling 2009

Lehet, hogy ez lesz a Szent György-hegyi Mester 2011-es mindentvivője - feltéve, ha marad belőle készlet. Úgy hallottam egy borkereskedőtől, hogy nagyon elfogytak a borai és sajnos nem is nagyon termett tavaly. :(

A másfélezer forintos ár eltörpül a minőséghez képest. Bevallom, először rosszul emlékeztem, mert azt hittem, hogy a 2010-ben általunk (is) bestbuy bajnoknak kikiáltott bornak ez a 9-es változata. Tévedtem. Ez egy újabb példája a termőhely és a biztos kezű borász nagyszerű termésének.

Endrével már a bontás után azonnal lelkendeztünk. Illatában jön a vidék, a fajta, az ásványok, némi citrus. Bizonyára nem reduktív tétel, mégis kicsattanóan friss. Aranysárga színű. Az ízében édeskés felütéseket említ Endre újra és újra, holott a Szigliget (úgy hallottam) savanykásabb ízvilága igazolást nyer. Élénk, vibráló savak és egyértelmű fahordós zamatok jellemzik.

Nagyon kínálja magát, azért próbálunk uralkodni magunkon, hogy a vacsora közben nehogy egy szempillantás alatt feligyuk. A fele tájékán (nem tettük vissza a hűtőbe, hogy kéznél legyen) egyre nyíltabb, összetettebb az íze, bujább az illata (zöldes).

L10210, 12%

Megjegyzések