Fekete Leányka

A Bországgyűlésen találkoztam evvel a különleges fajtával. A leírások szerint: "A fekete leányka erdélyi őshonos fajta, a története Szent Istvánig nyúlik vissza. Kizárólag Erdélyben és a Kárpátok déli lejtőin terem. Fűszerek, gyümülcsök szép savak jellemzik."

A pincészet nem véletlenül kapta az Erdélyi Fejedelmek Bora nevet. Sajnos az évjáratban nem vagyok biztos, nem voltam elég figyelmes és képet sem készítettem. A merlot házasítás helyett inkább a fajta tiszta borra voltam kíváncsi. A kóstoltató úr magyaros ételek mellé ajánlotta, de szerintem önmagában is megállta a helyét, illetve mi különféle sajtokat majszoltunk hozzá. Nagyon szép, kerek, testes, de gyümölcsös bort volt szerencsém ízlelni. A savai nem bántóak, épp, ahogy lennie kell. Jegyzetek híjján bővebbet nem tudok írni, csak azt, hogy ha jól láttam a környékünkön is kapható, megyek és beszerzek egy palackkal, akkor majd bővebben írok róla...


IE: itt egy fotó az általam korábban vásárolt házasításról (sajnos abban a boltban éppen nem volt tiszta fekete leányka). Nemrég bontottuk ki, de túl azon, hogy illatos, ízletes, kissé alkoholos, nem tudok igazán véleményt alkotni róla. A merlot keresztbe tesz a felfedezésnek. Öt hónapot barrik hordóban töltött.
Alkohol: 14%
Ára: 3000 Ft körül

Megjegyzések