Csengő Miklós - Zánkai Zweigelt 2006

Ábrahámhegyről hazafelé jövet betértem az állomás melletti kisboltba, ahol tetszett az a filozófia, hogy jónéhány helyi bort is kiraktak a polcra. Ilyenek voltak a minap megismert Horváth pincészet, és néhány, általam sosem látott észak-balatoni termelő palackjai. Lekaptam közülük egyet, ma pedig nagy szomjamban kibontottam.

Azt, hogy mikor kerülhetett palackba, nem tudom, de az évjárathoz képest a műanyag dugó kicsit furcsa. Meglepően áttetsző pirosas színe van. Az illata első körben nem túl kifejező, távolról paprika, meg valami lila bogyó. Precízen megadott (köszönjük a pontos információt!) 12,85%-os alkoholja szerintem kicsit magas, áttöltöttem egy kis pohárba, hogy kevésbé érződjön. Az ízében valami vasat érzek, elképzelhető, hogy mostanáig acéltartályban volt?

Folytatás:
Nem fogyott el este, kiszívtam belőle a levegőt és betettem a hűtőbe, meglepetésemre pedig mára egész kellemes kis itallá alakult, eltűnt belőle a vas és a paprika, koncentrálódott a gyümölcs. Ezt most nem is nyalogatom tovább, visszadugom és megőrzöm délutánra, hogy a többiek is megkóstolhassák, merthogy jófej vagyok, másfelől pedig ez a 150-dik bejegyzésünk, ökör iszik ilyenkor magában.

Megjegyzések