További két Rajnai

Az elmúlt hét folyamán ismét próbálkoztam. A kóstolás sorrendjében röviden összefoglalom:

Mátrai Rajnai Rizling 2007, Laczkó Borászat

Általam korábban nem ismert borászattól próbáltam a rajnait. A színe szokásos, talán kicsit haloványabb a megszokottnál, viszont illatában és ízében semmi olyat nem találok (vagy csak nagyon halványan sejteti), amiért szeretem ezt a fajtát. Savai szinte nincsenek, úgyhogy várjunk még néhány évet ezzel a pincészettel rajnai ügyben.



Aranymetszés Badacsonyi Rajnai Rizling 2006, Varga Pincészet

Tavaly nyáron az ábrahámhegyi bornapokra kitelepült Varga-sátorban belekóstoltam néhány remekbe metszett (legalábbis szándékai és marketing-stratégiája szerint) badacsonyörsi nedűbe. Ezt az emlékemet felidézendő vettem le a polcról a fent nevezett palackot. A színét tekintve élénk, szép, telt tónusú, az illata rendben van, semmi régiség. Ízében viszont kevésbé cizellált, de legalább normális savakkal rendelkezik. Az utóbbi idők rajnai-skáláján az összhatás cca. 40%.

Megjegyzések