Korai örömök cuvée 2006

Ajándék bor nekünk, borbarátoknak. Közös kóstolónk alkalma a torkos szombat és Endre születése napja.

A pohárba töltés után Gábor dícsérte folyását a pohárban. Szép, olajos aranysárga. Illatára elsőre Gyula azt mondja, tokajis. Részemről kellemesnek, friss illatúnak érzem, később mazsolát vélek felfedezni. Endre szerint valóban enyhén botritiszes, de nem erőteljes. Később valami virágosat, mézeset érzünk testületileg (talán ez az, amit én frissnek tituláltam).

Endre első korty után: "hú, ez tiszta Traubisoda!" Gábor szerint ásványos íze van, később valami mézeset fedez fel ő is. Gyula szerint szokatlan, virágos, édes, sherrys jegyekkel bír. Részemről nem érzem az ízét annyira karakteresnek, mint az illata után vártam - ezt végül mindannyian megállapítjuk. Erősnek érzem, amint ellenőrzöm az alkohol szintet ez alá is támasztható (lásd lejjebb). Első pillanatban szárazabb is, mint, amit az illata után vártam, de nem durván. Illata mellett az ízében én is érzem az enyhén virágos zamatot és a tokaji jelleget, de talán csak a tudat mozgat. Az is lehet, hogy inkább a 2006-osság köszön vissza (én sokszor a tokaji jelleget az idősebb ízzel rokonítom). Kriszta kicsit édeskésnek érzi illatát is ízét is, és határozottan tokajis jegyeket konstatál (talán a hárslevelűtől - véli).

Összefoglalva: Endre hiányol egy konkrét fajtajelleget, de érdekes kísérletnek tartja. Gábor egyetért abban, hogy egyik összetevő sem dominál, talán ez kár. Gyula mindenkivel egyetért. Szerintem érdemes lenne egy vacsihoz is megkóstolni.

Részletek a palackról: Hat dűlőből származó öt szőlőfajta alkotja ezt a Cuvéet: Cserszegi Fűszeres, Zalagyöngye, Zengő, Zenit és Hárslevelű. A 22,5 fokos must tölgyfahordóban erjedt, és három hónapig ott érlelődött.

Alkoholtartalom: 14,79 tf%
Savtartalom: 6,8 g/l
Cukormentes extrakt tartalom: 24,37 g/l
Cukortartalom: 2,0 g/l

Megjegyzések