Két szép rizling

Visszavonhatatlanul itt a nyár! Egy ideje csak a Balaton és a hozzá kapcsolódó állandó érzettársítás, a rizling zamata motoszkál az agyamban. A szalonnasütés élményét ennek megfelelően (többek között) két csodás rizling repítette a zsír- és borgasztronómia fellegébe.

Tamás Pince Olaszrizling 2006 Csopak
A biobor határát súroló technológiával készült ital valódi természeti kincs. Arany színű, olajos tömegű testes anyag. A terroir homokköves-márgás geológiai adottsága visszafogott savakat és a vulkáni mineralitás hiányát eredményezi, ezt azonban a borász a hosszú ászokhordós érleléssel rendkívül jól kompenzálja. A végeredmény egy nagyívű olaszrizling, a legjobbak közül való.

Légli Riesling 2006 Balatonboglár
Szintén a legjobbak közül való ez a frissesség és komolyság határán tökéletesen egyensúlyozó rajnai rizling. A reduktív üdeség az ászok kellemes fájával olvad egybe. Illatában zöldalma (Gábor: ezt az én suggallatomra írta Gyula, de én is kölcsönöztem. Igaz, ami igaz: valamilyen finom édeskés-savanykás "rágóillata" volt). A nyelvhegyet bizsergető csipetnyi szénsav nem csak amolyan érzékszervi tuning, eltűntével a bor kiegyensúlyozott savgerince továbbra is megmarad és összetartja annak hiánytalan összetevőit.

Megjegyzések

  1. Egy év elteltével kijelenthetem, hogy Tamás 2006-os olasza még mindig csodálatos. Sőt, megkockáztatom, hogy most van élete csúcspontján! A savak nem hiányoznak belőle, a fa pedig épp annyira van jelen, amennyire szükséges. Lágy, kerek zamatokkal örvendeztetett meg. Lehet, hogy csak a húsvéti sonka bűvöletében éreztem így, de nekem ez ma nagyon ízlett.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése